KIRKENS KOR

Vor Frelsers Kirkes Kor

Koret udgør en meget vigtig del af kirkens musikalske liv, og bærer en stor del af  det musikalske ansvar under gudstjenesten og koncerter.

Normalt medvirker 8 af korets medlemmer ved gudstjenester og udover gudstjenesterne medvirker  kormedlemmer ved vielser og begravelser.

Koret holder ugentlige prøver (september-juni), med henblik på forberedelse af kormusik til gudstjeneste samt koncerter.

Koret ledes af Mikkel Andreassen.

Koret er altid nysgerrige efter at høre fra interesserede - måske kommende medlemmer.
Hvis man ønsker at blive optaget i koret, er man altid velkommen til at henvende sig til Mikkel Andreassen.

Vor Frelsers Kirkes Kor er en frodig blanding af konservatoriestuderende, uddannede  sangere og musikere samt velsyngende amatører. Ved opførelser af større og mere  krævende værker, suppleres koret med tidligere medlemmer, samt tilrejsende  korsangere fra hele Danmark.  Koret beskæftiger sig mestendels med romantisk og nyere musik.

I 2008 opførte koret, som det første kor i Danmark, Rachmaninovs Skt. Chrysostomos Liturgi op. 31. Disse koncerter blev modtaget med stor begejstring af både anmeldere og publikum.

Koret fremhæves ofte for dets medrivende og udtryksfulde fremførelser.

I 2012 udgav koret en komplet indspilning af Rachmaninovs Vesper Op. 37 på Paula Records. Denne cd er blevet pænt modtaget af såvel lyttere som anmeldere.

Koret arbejder på at skaffe midler til at indspille Rachmaninovs andet store a capella værk  Sct. Chrysostomos Liturgi Op. 31. En sådan indspilning, vil i givet fald være den første nordeuropæiske indspilning af dette lidenskabelige mesterværk.

Hvis man er interesseret i en koncert med Vor Frelsers Kirkes Kor kan man henvende sig til Mikkel Andreassen på mailadressen organist@vorfrelserkirke.dk.